نکات مهم ورزشی برای بزرگسالان

  • پیش از آغاز هر ورزشی با پزشک خود مشورت کنید. بررسی کنید که آِیا وضعیت سلامتی یا داروهایی که مصرف می کنید بر روی نوع ورزش هایی که انتخاب می کنید تاثیرگذار است یا خیر.

 

  • فعالیتی را بیابید که دوست دارید و به شما انگیزه ادامه می دهد. شاید شما فعالیت گروهی دوست داشته باشید و یا ترجیح بدهید که ورزشی اتفرادی مانند شنا انجام دهید.

 

  • پیاده روی راه مناسبی برای شروع ورزش است. ورزش کردن به معنی انجام فعالیت های سخت در یک زمان محدود نیست. در حقیقت پیاده روی یکی از بهترین روش ها برای حفظ تناسب اندام است. از طرفی نیازی هم به تجهیزات خاص و یا تجربه قبلی نداشته و شما می توانید هرجایی آن را انجام دهید.

 

  • آرام شروع کنید. اگر در ورزشی آماتور هستید تنها چند دقیقه تمرین در روز شما را در ایجاد عادت به ورزش کمک خواهد نمود. به آرامی مدت زمان ورزش و شدت آن را افزایش دهید تا آسیب نبینید.

 

  • با یکی از دوستان و یا اعضای خانواده خود ورزش کنید. شما می توانید به یکدیگر انگیزه داده و نه تنها از فعالیت فیزیکی بهره ببرید بلکه از هم صحبتی همراهتان نیز لذت ببرید.

 

  • خوب غذا بخورید و غذای مناسب میل کنید. با بالارفتن سن عادات غذایی شما نیز همراه با تغییرات فیزیکی شما متفاوت خواهد شد. متابولیسم پایین تر تغییراتی در حس چشایی و بویایی ایجاد خواهد نمود، هضم آرام تر ممکن است بر اشتهای شما، نوع غذاهایی که می توانید بخورید و چگونگی استفاده بدن از موادغذایی دریافت شده تاثیرگذار باشد. اما هم اکنون بیشتر از هر زمان دیگری تغذیه سالم برای حفظ انرژی و سلامتی اهمیت دارد. پرهیز از خوراکی های شیرین و کربوهیدرات های فرآوری شده و در عوض مصرف بیشتر میوه های با فیبر بالا، سبزیجات و دانه های کامل سبب می شود احساس با انرژی بودن کنید و مصرف آنها با دیگران موجب خواهد شد که رابطه تان را نیز با دوستان حفظ نمائید.

 

  • به اندازه کافی بخوابید. با افزایش سن بسیاری افراد از اختلالات خواب، بی خوابی، خواب آلودگی در طول روز و یا حتی راه رفتن در خواب گلایه دارند. اما پیر شدن به خودی خود سبب ایجاد اختلال در خواب نمی گردد. ایجاد عادات صحیح خواب می تواند با افزایش سن به شما این اطمینان را بدهد تا در طول شب خوابی با کیفیت مناسب داشته باشید. به عنوان مثال:

از تاریکی و خنک بودن اتاق خواب خود اطمینان حاصل کنید.

حداقل یک ساعت قبل از خواب از ورود نورهای مصنوعی از پنجره جلوگیری کنید.

دوش گرفتن و یا گوش دادن به موسیقی می تواند از سطح انرژی شما کاسته و باعث خواب بهتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
راهکارهایی جهت داشتن خواب راحت

برای همه ما داشتن خواب راحت و باکیفیت اهمیت بسیاری دارد. داشتن خواب راحت نه تنها باعث می شود سرحال

آلزایمر

آلزایمر بیماری هست که افراد در تمام سنین ممکن است در معرض آن قرار بگیرد. البته این بیماری در افراد

نکات مهم برای حفظ زیبایی در سنین بالا

اگرچه افزایش سن اجتناب ناپذیر است اما دوران باشکوهی محسوب می شود. چراکه دیگر نیازی نیست کار کنید. شما درسهای