نقش تغذیه مناسب در سالمندی

رعایت اصول تغذیه ای مناسب برای پیشگیری بسیاری از بیماریهایی که در سنین بالا به سراغ افراد می آید بسیار موثر است. در نظر گرفتن یک سری نکات به ظاهر ساده و بی اهمیت نقش بسزایی در سلامت افراد بالاخص سالمندان عزیر دارد. در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

– خوردن صبحانه در زمان مشخص

– مصرف غذاهای کم چرب و کم کلسترول

– مصرف غذاهای پرفیبر

– مصرف آب و مایعات به میزان کافی

– مصرف روغن نباتی هایی نظیر کنجد، آفتابگردان و …

– مصرف بیش تر غلات سبوس دار و حبوبات

– مصرف کمتر گوشت قرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
راهکارهایی جهت داشتن خواب راحت

برای همه ما داشتن خواب راحت و باکیفیت اهمیت بسیاری دارد. داشتن خواب راحت نه تنها باعث می شود سرحال

آلزایمر

آلزایمر بیماری هست که افراد در تمام سنین ممکن است در معرض آن قرار بگیرد. البته این بیماری در افراد

نکات مهم برای حفظ زیبایی در سنین بالا

اگرچه افزایش سن اجتناب ناپذیر است اما دوران باشکوهی محسوب می شود. چراکه دیگر نیازی نیست کار کنید. شما درسهای