راهکارهایی جهت داشتن خواب راحت

برای همه ما داشتن خواب راحت و باکیفیت اهمیت بسیاری دارد. داشتن خواب راحت نه تنها باعث می شود سرحال و پرانرژی باشیم بلکه از ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله چاقی، افسردگی، کاهش قدرت حافظه، ناراحتی های قبلی و … می شود.ما به شما چند روش را آموزش می دهیم که با استفاده از آن می توانید در نهایت آرامش و راحتی به خواب عمیق فرو روید:

 

  1. نیم ساعت قبل از اینکه تصمیم بگیرید به خواب بروید تمام تجهیزات الکترونیکی را خاموش کنید.

  2. اتاق را خیلی گرم نگه ندارید. سعی کنید دمای اتاق خواب باید حدود 20 درجه سانتی گراد باشد. چرا که گرمای بیش از حد باعث می شود سطح اکسیژن بدنتان کاهش پیدا کند.

  3. زمان مشخصی را برای خواب در نظر بگیرید و روی این ساعت مقید باشید. خوابیدن در زمانهای مختلف به خودی خود عامل مهمی در بی خوابی افراد می باشد.

  4. میزان نور اتاق خوابتان را تنظیم کنید. تا جایی که امکان دارد از پرده های ضخیم برای اتاق خواب استفاده کنید .

  5. تحقیقات نشان می دهد که ورزش کردن در طی روز روی کیفیت خواب افراد تاثیر بسزایی می گذارد.

  6. خوردن شام سبک هم فراموش نشود. حتی می توانید به جای خوردن شام از میوه و تنقلات استفاده کنید. ضمنا دو ساعت قبل از خواب کمتر از نوشیدنی استفاده کنید.

  7. به نظافت اتاق خوابتان اهمیت زیادی بدهید. ملحفه ها را حداقل دو هفته یکبار بشورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
آلزایمر

آلزایمر بیماری هست که افراد در تمام سنین ممکن است در معرض آن قرار بگیرد. البته این بیماری در افراد

نکات مهم برای حفظ زیبایی در سنین بالا

اگرچه افزایش سن اجتناب ناپذیر است اما دوران باشکوهی محسوب می شود. چراکه دیگر نیازی نیست کار کنید. شما درسهای

نکات مهم ورزشی برای بزرگسالان

پیش از آغاز هر ورزشی با پزشک خود مشورت کنید. بررسی کنید که آِیا وضعیت سلامتی یا داروهایی که مصرف